Met het weer viel het alleszins mee en tijdens het vlag hijsen bij Swaenewoerd speelde ons orkest het Wilhelmus in de stralende zon ☀️.
Vervolgens verzorgden we binnen in een bomvolle “Buut” het eerste van de twee Koningsdag concerten. Ook nu zat de (oranje)stemming er snel en goed in en oh, wat was dat bakkie koffie na afloop lekker. Veel tijd daarvoor hadden we echter niet want we werden al weer verwacht in “Schuilenburg”.
Ook daar weer een volle zaal en het is toch best wel lekker spelen als je zoveel mensen daarmee een plezier doet. Het publiek zat lekker te genieten voor de TV met een hapje en een drankje en wij konden rustig onze spullen klaarzetten en alles sloot mooi op elkaar aan. Vervolgens de TV aan de kant en hup, daar waren de “Appeltjes van Oranje” al, een lekkere meezinger.
Aan het eind van het gevarieerde programma was de afsluiting met het bekende “We’ll meet Again” en het Wilhelmus.
Voor het orkest sneed het mes aan (minstens) twee kanten. Allereerst voor het plezier van het publiek (en zeker ook voor ons zelf) maar tevens om enkele nummers uit te kunnen voeren die ook op het programma staan van de twee concerten op 30 april in de H. Kruisverheffing en 5 mei in de Plaskerk.