De droomdag is bestemd voor mensen met een beperking die die dag in het zonnetje worden gezet en o.a. meehelpen in de plaatselijke winkels. We starten bij Laurens met de stoet achter ons aan en liepen via de Herenstraat naar het vernieuwde marktplein, waar het al een drukte van belang was. Na het officiële gedeelte verplaatsten wij ons naar de “rode bank” (eind Deventerstraat) en begon het wachten tot de stoet hardlopers van AV Salland, die het bevrijdingsvuur vanuit Normandië in estafette vorm naar Raalte
brachten. Iets na 2 uur kwamen de lopers met hun begeleiding bij ons en starten we de intocht via
Deventerstraat, het Schip en kwamen we op de markt aan waar er een feestelijke stemming
heerste met veel publiek. Na het ontsteken van het bevrijdingsvuur door wethouder Gerry Toeter,
gingen we via de Herenstraat naar de Basiliek van het H.Kruis waar de lopers in de kerk een warm
onthaal kregen.