Dit concert is voor iedereen die de afgelopen jaren een dierbare heeft moeten loslaten. Dit
herdenkingsconcert wordt georganiseerd door de Raalter uitvaartverzorgers van Breen en De
Weerd. De twee uitvaartondernemers sluiten met dit concert aan bij de viering van het 900-jarig
bestaan van Raalte.

Voorafgaande aan het concert nog een “generale” met het Sallands Mannenkoor. Afstemming
i.v.m. het geluidsniveau van het orkest én hun opstelling, dit in samenspraak met dirigent Wim
van Lenthe , Sallands Mannenkoor, en Ton. Daarnaast kregen we tijdens dit optreden ondersteuning vanuit Ons Genoegen uit Heino. Na deze “generale” was er nog even tijd voor een “bakkie” in het
Parochiehuis aan de overzijde van de weg.

Om 15.00 uur start het herdenkingsprogramma.
Opening: “wij realiseren ons goed dat voor u na de uitvaart een periode aanbreekt van rouw,
verwerking en loslaten” Om uitdrukking te geven aan onze betrokkenheid en voor u als steuntje
in de rug organiseren wij dit herdenkingsconcert”. Hierna wordt : Conquest of Paradise
gespeeld/gezongen door het orkest én koor. Tijdens dit lied wordt de bevrijdingsfakkel door AV Salland binnengebracht, een loper leest een gedicht voor, daarna verlaten AV Salland te kerk onder, wederom de klanken/gezang van: Conquest of Paradise. De wethouder Gerria Toeter vertelt iets over Vrijheid en vrede. Het koor zingt nog enkele liederen, o.a. Bridge over troubled water.
Het orkest speelt enkele koralen: Abide with Me, Great is thy Faithfulness én Rob en Theo
spelen samen met het orgel: Yerusala’ím.

Als afsluiting wordt Land of Hope and Glory door het Orkest én koor ten gehore gebracht én de
tweede keer samen met alle belangstellenden in de kerk, een passende afsluiting van dit
concert!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *