In het kader van het 900-jarig bestaan van Raalte en de bevrijding vindt een speciale avond plaats in de Plaskerk, al in 1123 genoemd. De afgelopen repetities stonden voor een groot deel in het teken van deze avond. Vele nieuwe nummers moeten voor deze avond ingestudeerd worden, maar we krijgen ondersteuning van 4 personen van Ons Genoegen uit Heino.

De opening van deze avond is 20.00 uur, het orkest speelt vanaf 19.55 uur Hymn to the Fallen met ondersteunende beelden op een scherm. Aansluitend wordt het nummer: Soldaat van Oranje gespeeld. Een algemene inleiding door historicus Evert de Graaf. Tussen elke volgende spreker/verteller volgt een muzikaal intermezzo door het orkest.

De AV Salland komt met het bevrijdingsvuur vanuit de H. Kruisverheffing.
Als afsluiting wordt Vera Lynn Forever/ We’ll meet again gezongen door vader en dochter Booyink, een echte ”uitsmijter”, het wordt meerdere malen herhaald door alle aanwezigen. Tot slot een hapje en een drankje. Een waardige afsluiting van 5 mei Bevrijdingsdag.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *