Op vrijdag 14, 21 en 28 april hadden we een aantal kinderen op bezoek bij de slagwerkgroep in het kader van ‘Kennismaken met Cultuur’ vanuit het HOFtheater. Een erg mooi initiatief waar duidelijk belangstelling voor was.
De drie lesmomenten waren opgedeeld in drie onderdelen.
Het eerste onderdeel ging eigenlijk op de manier waarop normaal gesproken een introductieles verzorgt wordt bij een scholenproject.
Uitleg over de trommel en wat oefeningen in tellen en uiteraard spelen.
De tweede les was gericht op kleine percussie-instrumenten waarbij we het laatste deel van de les hebben gebruikt om een klein slagwerkstukje te spelen waarbij ook een kleine ondersteuning vanuit de slagwerkgroep zich aansloot. De derde les tenslotte ging weer over de trom en het spelen van verschillende ritmes door elkaar waarbij het grootste deel van de slagwerkgroep zich aansloot. Een erg mooie manier om kinderen kennis te laten maken met onze instrumenten, onze manier van werken en wie wij eigenlijk zijn. De kinderen deden heel erg hun best en gingen stuk voor
stuk enthousiast naar huis.
Kortom een zeer geslaagd project dat zeker voor herhaling vatbaar is!