Om half 9 verzamelde de slagwerkgroep zich bij de Klanken voor een optocht in Mariënheem. Snel de instrumenten in de bus geladen en richting Mariënheem gereden om daar aangekomen bij ’t Asspel
eerst te worden uitgenodigd op koffie of fris. Na het officiële gedeelte met het Wilhelmus vertrokken we voor de rondgang met achter ons een hele schare kinderen op hun versierde fietsjes. Mariënheem is de laatste jaren al aardig uitgebreid, dus werden we gelukkig vooraf gegaan door een van de verkeersregelaars. Terug aangekomen bij ’t Asspel werden de kinderen in groepen verdeeld voor de sportdag. Ondertussen mocht de jury zich buigen over wie nou de leukste versierde fiets had. Gelukkig hoefden wij daar niet op te wachten maar mochten we weer in de kantine naar de koffie of fris. We werden door de organisatie bedankt en werd de wens uitgesproken om volgend jaar weer te komen. Iedereen tevreden.