De slagwerkgroep werd uitgenodigd om op 17 november de lampionoptocht te begeleiden. Dit ter afsluiting van het feest 900jaar Raalte.
Om erbij te horen met al die mooie lampionnen hadden wij onze trommels versierd met led lampjes. Wij hadden als groep voor de kleur blauw gekozen. Vanaf het muziekgebouw zijn we grotendeels marcherend de kant opgelopen waar we ons verzamelden bij Swaenewoerd. Na even gewacht te hebben, liepen we een mooi stuk door het centrum van Raalte.
Tijdens deze tocht zijn we halverwege gestopt om nog een vuurshow te bewonderen. Dit was ook wel fijn vanwege de hitte die er af kwam omdat het namelijk koud was. Gelukkig was het wel droog de hele avond. Aan het einde van de optocht werd nog een tijdcapsule begraven. Toen het was om hem de grond in te doen, gingen er nog een paar slagwerkers roffelen om het extra feestelijk te maken. Hierna zijn we nog marcherend het centrum uitgelopen.