Wij hebben een mooi muzikaal weekend achter de rug voor zowel Orkest als Slagwerkgroep.
Slagwerkgroep
De Slagwerkgroep heeft zaterdag en zondag muziek gemaakt in het kader van 900 jaar Raalte. Op zaterdagmorgen begonnen we om 11uur in de Klanken . Afwisselend speelden we blokken van 20 tot 30 minuten naar gelang het aanwezige publiek die ook kwamen voor de mooie schilderijen van Mirjam Blankenvoorde en Giny Hollegien.
Om 13 uur laden we onze instrumenten in de aanhangers en gingen we naar het Hoftheater voor het middagoptreden. Nadat alles stond opgesteld starten we om half-2 met onze optredens.
We speelden wederom in blokken, maar af en toe ook 3 marsen aaneen gesmeed door Roy. Naast marsmatig slagwerk speelden we ook vele percussiestukken waar menig bezoeker aandachtig naar
bleven staan luisteren. Tussendoor in de zaal geluisterd en gekeken naar het mooie optreden van ons orkest, wat hen zeer goed afging. Tegen half-5 laden we de aanhangers weer in en togen weer richting de Klanken.
Op zondagmiddag stonden we opgesteld buiten de Klanken en speelden we wederom in blokken van een half uur. Het weer werkte mee zodat we ook regelmatig onder een stralend zonnetje stonden te spelen. Roy gaf bij elk nummer uitleg aan het toch wel rijkelijk aanwezige publiek welke dankbaar gebruik maakten van de klaargezette stoelen en op die wijze mooi konden genieten van onze muziek. Ook maakten zij gebruik om de expositie te bekijken in de Klanken. Rond half-5 sloten we ons optreden af met een spetterend nummer en konden we tevreden terugkijken om dit muzikaal weekend.

Orkest
Zaterdag 21 oktober was het zover, de dag waar we 900 jaar op hebben moeten wachten. Het was Korendag ter ere van 900 jaar Raalte in het Hoftheater in Raalte. Het was een leuke dag en wij hebben ons steentje kunnen bijdragen.
Samen met enkele bereidwillige muzikanten van Ons Genoegen Heino hebben we 2x van ons laten horen. De gehele dag stond voor ons filmmuziek centraal. In de middagbrachten we 4 muziekstukken ten gehore met onder andere The Lion King en Don’t cry for me Argentina.
In de middag kregen we support van de slagwerkgroep. Zij waren ook bij Hoftheater aanwezig en gaven buiten een optreden. Tijdens onze optreden kwamen ze bij ons luisteren.
In de avond verzorgde we de muziek bij de inloop van de bezoekers in de zaal. Er traden samengestelde koren op, waar we de muzikale invulling mochten verzorgen tijdens de wisseling van de koren. Ook kregen we de ruimte om de muziekstukken van de middag te laten horen. Aan het eind van de avond hebben we het Grootkoor Raalte 900 muzikaal begeleid bij Conquest of Paradise en een nieuwe versie van het Stoppelhaenelied speciaal voor Raalte 900 jaar!
We kregen erg leuke en enthousiaste reacties aan het eind van de avond. Altijd fijn om te horen dat mensen genieten van de muziek. De dag was voor ons geslaagd en we kijken er met plezier op terug.
