Vooraf gaand aan de festiviteiten was een groot deel van onze (jeugd)leden druk in de weer om de Sallandse Herberg en het podium in te richten. Voorzitter Nijboer van Stöppelhaene was blij met deze jonge aanwas. Ondanks het warme weer is het allemaal weer gelukt en konden we woensdagsmorgens de stoelen klaar gaan zetten voor de cabaretavond. Donderdagmiddag was het broeierig warm en menig zweetdruppel is gevallen tijdens de optocht. De slagwerkers verzamelden zich bij de Zuiderbuur waarna ze als nummer 15 de optocht werden binnen geloosd. Dit jaar ging de optocht in omgekeerde richting zodat deze eerst over de Domineeskamp ging en daarna door de straten weer richting Brugstraat. Ondanks de drukkende hitte was het toch lekker druk langs de route en kregen ze veel applaus mede door onze kielen.

Ons A-Orkest was vanaf de klok van 14.00uur te zien (en vooral te horen) op de zelfde plek als vorig jaar ter hoogte van Angli Custodus. Met vrolijke muziek hebben ze de optocht opgeluisterd. Die liet nogal op zich wachten dus konden we volop aan de bak. Samen met de Straotkjals uit Luttenberg, die ook langs kwamen, hebben ze spontaan “de Engelbewaarder” gespeeld.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *